Jäsenedut

Tehyn jäsenenä saat työhösi liittyvää asiantuntija- ja oikeudellista apua. Lähin jäsenetu löytyy työpaikalta. Luottamusmies palvelee kaikkia jäseniä niin työsopimus-, palkka-, työaika-, perhevapaa- kuin vuosi- ja sairauslomakysymyksissäkin.

Liiton asiantuntijat täydentävät taloudellista, koulutuksellista ja ammatillista edunvalvontaa. He valvovat työehtosopimuksia ja antavat lainopillista apua työsuhdeasioissa. Työsuojelu- ja yhteistoimintaorganisaatiot auttavat ja tukevat ongelmatilanteissa. Ammatilliset opintopäivät ja järjestökoulutus antavat valmiuksia mm. ajankohtaisiin työelämän kysymyksiin ja vaikuttamiseen niin järjestössä kuin yhteiskunnassakin.

Työelämässäkin tarvitaan vakuutuksia. Tehy on ottanut jäsenilleen vakuutukset, jotka ovat hoitotyössä välttämättömiä. Ammattihenkilön vastuu- ja oikeusturvavakuutus auttaa syyte- tai riitatapauksissa. Yksin toimiva yrittäjäjäsen voi ottaa potilasvakuutuksen sekä yrittäjän toiminnan vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen. Opiskelijajäsenen kannattaa muistaa tapaturmavakuutus.

Muut jäsenhintaiset vakuutukset ja tarkemmat tiedot vakuutusten kattavuudesta ja vakuutusturvan sisällöstä löydät vakuutusyhtiö If:n sivustolta.

Muut edut kuten matka- ja loma-alennukset löytyvät sivun vasemmasta valikosta.

Kun olet liittynyt  Terveydenhuoltoalan työttömyyskassaan, Tehyn jäsenmaksu sisältää myös työttömyyskassan jäsenmaksun.